РОЗРОБЛЕНО МОБІЛЬНИЙ ЗАСТОСУНОК ДЛЯ ДОПОМОГИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ І ФАХІВЦЯМ ІРЦ
Про рекомендації з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період
Відкриття інклюзивно-ресурсного центру в Ужгороді
В Ужгороді відкрили інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами. Це перший такий центр на Закарпатті, де надаватимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей, а також допомагатимуть їх соціальній адаптації. На черзі - відкриття ще 18-ти таких закладів на території регіону.
У новоствореному центрі навчатимуть дітей віком від 2 до 18 років. Фахівці допоможуть реалізувати їхнє право на здобуття освіти - дошкільної та загальної середньої, зокрема, у закладах професійно-технічної освіти.
Для проведення комплексної роботи в центрі обладнано кабінети сурдопедагога, тифлопедагога, логопеда, олігофренопедагога та психолога; кабінет лікувальної фізкультури, ресурсна та тренінгова кімнати. Крім того, приміщення наповнили сучасними меблями та приладдям, що створює комфортні умови для навчання. Адреса центру вул. 8 Березня, 46
Презентація ІРЦ відбулась у межах проекту Благодійного Фонду Порошенка “Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”. Також під час заходу між Фондом та ОДА було підписано Меморандум щодо створення мережі інклюзивно-ресурсних центрів та затверджено графік їх відкриття.
Інклюзивне навчання
ЮНЕСКО визначаєі нклюзивне навчанняяк«процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».
Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, –і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні: для дітей із ромських сімей, для дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб, для дітей інших національних меншин, які мешкають у нашій країні.
Жоден з них не має відчувати себе іншим –і це головне завдання інклюзії.
Коментарi