Примірний перелік організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства
Організації та установи до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства:
- До територіального органу поліції або за телефоном 102.
- До центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
- До управління сім'ї та молоді районної, міської чи обласної держадміністрацій.
- До громадських організацій, які надають допомогу постраждалим від насильства.
- До психолога, соціального педагога, класного керівника тощо.
- До близької людини.
На телефони «Гарячих ліній».
Безкоштовні телефонні «Гарячі лінії» Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна»:
0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)
Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.
Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники.
Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):
116-123 (цілодобово та безкоштовно з мобільних телефонів),
0-800-500-225 та 116-111
Можна отримати інформацію про організації та установи, до яких слід звернутися у конкретній ситуації, про перелік документів, які необхідно підготувати для звернення, поради щодо правильного їх складання, підтримку психолога анонімно у телефонному режимі, консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації.
Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба:
(044) 255-64-50 Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:
Зателефонувавши за номером 0 800213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів), можна отримати такі послуги:
- інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
- безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- правові консультації;
- зв'язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв'язку.
Служби підтримки постраждалих осіб:
1) центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
2) притулки для дітей;
3) центри соціально-психологічної реабілітації дітей;
4) соціально-реабілітаційні центри (дитячі містечка);
5) центри соціально-психологічної допомоги;
6) територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг);
7) інші заклади, установи та організації, які надають соціальні послуги постраждалим особам.
До спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб належать притулки для постраждалих осіб, центри медико-соціальної реабілітації постраждалих осіб, кол-центр з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, мобільні бригади соціально-психологічної допомоги постраждалим особам та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, а також заклади та установи, призначені виключно для постраждалих осіб та осіб, які постраждали від насильства за ознакою статі.
Робота шкільного психолога
№ з/п | Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1.Психодіагностична робота | |||
1. | Діагностика адаптації першокласників до навчання у школі.Анкетування батьків та вчителів, спостереження. | Вересень Вересень-жовтень | Учні 1-х класів Батьки учнів 1-х класів |
2. | Дослідження рівня адаптації учнів 5-х класів до основної школи. | Жовтень- листопад | Учні 5-х класів |
3. | Діагностика протиправної поведінки. | Листопад | Учні 9-10-х класів |
4. | Діагностика суїцидальних тенденцій підлітків | Грудень | Учні 10-х класів |
5. | Діагностика акцентуацій характер | Лютий | Учні 7-х класів |
6. | Діагностика педагогів | Березень | Педпрацівники |
7. | Індивідуальна діагностична робота з учнями «Групи ризику» | Протягом року | Учні «групи ризику» |
8. | Діагностична робота на запит адміністрації (Згідно потреби) | Протягом року | Учні, батьки, вчителі |
2.Консультаційна робота | |||
1. | Індивідуальні консультації | Згідно графіку | Учні, вчителі, батьки |
2. | Групові консультації | ||
3. | Консультації з профорієнтації | Згідно графіку | Учні, вчителі, батьки |
4. | Індивідуальні консультації щодо особливостей адаптації, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами | Згідно графіку | Педагоги, батьки |
3. Корекційно – відновлювальна та розвивальна робота | |||
1. | Проведення розвиваючих занять адаптації дітей шестирічного віку до шкільного життя. | Листопад | Учні 1-х класів |
2. | Проведення індивідуальних корекційно-розвиваючих занять з учнямти «групи ризику» | 1 раз на місяць | Учні «групи ризику» |
3. | Проведення індивідуальних корекційно-розвивальних занять з учнями з особливими потребами | Січень | Учні з особливими освітніми проблемами |
4.Психологічна просвіта | |||
1. | Виступ на батьківських зборах | За вимогою | Батьки, педагоги |
«Круглий стіл», «Дискусії», «Тренінги» з учнями | Учні школи | ||
1. | Роль емоцій в житті людини. | Грудень | Учні 5-7 класів |
2. | Ідентичність – професійна ідентичність. | Березень | Учні 9 -11 класів |
3. | Хто – Я ( самооцінка, Я-концепція). | Листопад | Учні 1-4 класів |
4. | Конфлікт. Батьки, діти, педагоги. Ефективне подолання конфлікту. | Січень | Учні 8 -11 класів |
5. | Шкідливі звички. | Лютий | Учні 9 -11 класів |
6. | Любов, дружба та інші відносини. | Квітень | Учні 5 -11 класів |
7. | Толерантність. | Травень | Учні 1 -11 класів |
8. | Ініціатива. | Листопад | Учні 5 -8 класів |
9. | Моє майбутнє. | Лютий | Учні 1 -4 класів |
Виступи для педагогів на нарадах, педрадах, М/О | Вчителі школи | ||
1. | Формування навичок ефективної взаємодії. | Листопад | |
2. | Фактори дезадаптивної поведінки дітей. | Січень | |
3. | Гіперактивні діти. | Лютий | |
4. | Агресивні діти. | Березень | |
5. | Вчитель, друг, колега, наставник – різноманітні ролі сучасного педагога. | Квітень | |
6. | Емоційне вигорання педагогів, шляхи подолання. | Грудень | |
5.Навчальна діяльність | |||
Проведення ділових ігор з педагогами. | Вчителі школи | ||
1. | Творчий потенціал (ресурс) особистості педагога-як запорука успішної роботи з школярами та колегами. | Осінні-зимові канікули | Педагоги |
2. | Професійна ідентичність педагога, вчителя. | Весняні канікули | Педагоги |
З батьками. | |||
1. | Гармонійна сім’я як фактор розвитку психологічно здорової особистості дитини. | Осінні-зимові канікули | Батьки 1-4 класів |
Коментарi